Når jeg ser The Kids Are Alright får jeg lyst til at dyrke grøntsager

og drikke rødvin

af fede glas

jeg kan gribe om som om et meget hårdt og skrøbeligt bryst

og have sex med en DIY kind of man

kun for at kunne sige

jeg vil ikke, kan ikke finde ud af at være i den her situation

jeg har valgt at være i

jeg er stærk og jeg ved ikke hvad der skal ske om et øjeblik

i mit liv

så jeg giver den sleske gartner en velfortjent reprimande

sådan

det næste skridt er at sige

at jeg vil have at min kone skal stoppe med at placere silketørklæder

løst rundt om skuldrene, det kommer aldrig til at se tilfældigt ud

at hun skal droppe de dumme perleøreringe

holde op med at lave varme bade til mig og så bare gå fra dem

fordi hun bliver nødt til at tage sin telefon

fordi det er sådan hun kan vise at hun ikke kan finde ud af at prioritere mig

selvom jeg er den hun elsker mest i hele verden

selvom jeg burde vide det

selvom hun bare efterlader mig i et mere og mere lunkent karbad

hvor jeg så kan ligge og glemme

hvordan jeg skal fortælle hende at det ikke er OK.

Ligesom hun også bliver nødt til at stoppe

med at gøre alle de andre ting, hun gør

der får mig til at opføre mig som en snerpe

så jeg kan stoppe med at gøre de ting

der gør mig til en snerpe

det næste skridt er at sige

skat, det her hus er jo absurd klaustrofobisk

det vil jeg sige så snart jeg har modet til det

herfra kan der ske flere ting, men det jeg håber på er

at hun tager det næste skridt og siger

du har ret, jeg hader også den her græsplæne, den her grill

hvor er møblerne forfærdelige og beige

hvad tænkte vi på

hvad har vi gang i

lad os bare skride

og så vil vi finde en motorcykel og køre af sted

have krøllet hår og smil og hofter der siger

hvis vi falder og kommer rigtig slemt til skade er det vores egen skyld

os skal du ikke tænke på
Leave a Reply

